3. Veebilehe ise tegemine: võlud ja valud!
Veebilehe ise tegemine? Ega see midagi liiga keerulist ka olla ei saa ju?
Oled äsja alustanud oma äri ja vajad veebilehte. Raha eriti veel ei ole ja kuna liigub palju õppematerjale, oled otsustanud veebilehe ise valmistada. Miks mitte!
Veebilehte ise tehes hoiad kindlasti kõvasti raha kokku ja kui natuke süveneda viitsid, saad lihtsama veebilehe isegi paari-kolme nädalaga valmis! Aga mida selline veebileht teeb? Eriti mitte midagi veel – Kuid pole hullu, sul on aega!
Polnudki nii keeruline – tegid ise oma veebilehe, suutsid sellele ka domeeni osta ja veebimajutuse leida. Päris uhke tunne, trükid aadressi ja sinu tehtud veebileht avaneb!
Aga tegelikult tahaks, et veebilehel võiks mõni funktsioone ka olla.
Veebilehe ise tegemine: funktsioonide lisamine
Näiteks võiks saada jälgida, kui palju külastajaid sul käib. Õpid kuidas paigaldada ja seadistada Google Analytics. Ühe hooga seadistad ilmselt ka Webmaster Tools-i.
Aga sotsiaalmeedia? Muidugi! Paigaldad pluginad, et sinu postitusi saaks sotsiaalmeedias jagada vaid ühe nupuvajutusega. Pole paha, läheb hästi!
Oot-oot, aga see pidi äri olema ju? Aga läheb veidi keerulisemaks! Mida selleks vaja, et veebilehel müüa saaks? Alustame algusest.
Veebilehele müügifunktsioonide lisamine
Kõigepealt peaks sinu veebipoel SSL sertifikaat olema. Pole aimugi, mis see on? Pole hullu – Võtad veel veidi aega, uurid ja teed selle selgeks endale! Paigaldad endale sertifikaadi ja hakkad müüma. Noo, tegelikult ikkagi veel mitte!
Järgmisena oleks vaja paigaldada erinevaid mooduleid – Woocommerce, maksemoodulid, krediitkaardi maksevõimalus (näiteks Stripe), tarnemoodulid.
Ja kas sul kontaktivorm töötab juba? Emailiaadress on seadistatud?
Aga sa oled kangekaelne! Ja sa ei anna alla!
Kuidagi saad ka sellega hakkama! Oled tubli olnud! Kõik töötab!
Aga mis? Müüki üldse ei tule, keegi ei kommenteeri, keegi ei jaga?
Selgub, et sinu ise tehtud veebileht ei müü
Õudusega avastad, et sinu veebilehte ei külasta mitte keegi! Ometigi sa oled juba mitmeid kuid, võibolla ligi pool aastat mässanud. Aga mis siis valesti on?
Kas sa oma veebilehele SEO optimeerimise tegid? Ei teinud?
Noo selge, nüüd läheb suuremaks optimeerimiseks! Võib isegi selguda, et kogu veebilehe struktuur on valesti! Hakkad jälle õppima! Õpid ja optimeerid – veel pluginaid paigaldada, muuta url struktuur, optimeerida pealkirjad, tektsid, pildid, lingid. Oot kiiruse peale juba mõtlesid? Tuleb vist kõik pildid jälle uuesti optimeerida!
Uhh! Kõikidel tekstidel on roheline tuluke! Aga ikka keegi ei osta?
Tark on küsida sõprade ja tuttavate käest arvamust!
Näitad veebilehte sõpradele ja keegi mitte midagi ei julge öelda – Kuni üks kriitilisem siiski otsustab sind nõustama hakata. Sinu veebileht on kole! Mis logo see on?
Pole viga, sa saad paremini! Teed jälle kõik ümber. Otsid moodsamaid teemasid, vahetad värve ja paigutusi, otsid uusi fonte. Tundub nagu juba oleks? Eksid!
Kõikide muudatustega suutsid sa mobiilivaated paigast ära ajada. Kas üldse olid mobiilivaated? Hakkad jälle õppima! Kas tõesti, sa oskad juba CSS-i?
Hea küll, oleme positiivsed! Said kõik muudatused tehtud – Veebileht on nüüd moodne, mobiilisõbralik ja kõik töötab. Aga müüki ikka ei tule!
Kas sinu isetehtud veebileht on turunduslikult läbimõeldud?
Mis siis nüüd? Kas su veebileht on ikka turunduslikult läbi mõeldud? Kas see suunab klienti ostu sooritama? Tundub, et peab ikka veel natuke õppima!
Mõni kuu siia-sinna? Tegelikult mitte! Avastad, et oled juba mitu aastat oma vaba aja selle veebilehe tegemisse kulutanud. Ja see kriitiline sõber ikka ei ole rahul!
Millised on alternatiivid?
Äkki oleks pidanud võtma kohe mõne kõige odavama veebilehe valmistamise teenuse? Vale!
Odav teenus ei ole oluliselt parem, kui sinu mitme aasta töö ja lisaks sa ei oska seal ka muudatusi teha – Kuna see pole sinu enda tehtud. Sa ei tunne seda lehte!
Tegelikult veebileht (e-pood) ei ole koht kus koonerdada! Targem on kohe alguses veidi rohkem raha investeerida ja lasta teha endale korralik veebipood! Selle mitme aastaga, mis sa kulutasid oma vaba aega ja raha (ja mitte midagi ei teeninud), oleksid võinud juba teenida selle kvaliteetse veebilehe investeeringu kümne kordselt tagasi!
Sama kehtib ka juba olemasolevate odavalt tehtud veebilehtede kohta!
Aga kunagi ei ole hilja! Tegelikult sa võid juba täna vahetada oma vana, ajale jalgu jäänud või koleda, kehvasti müüva veebilehe – uue, kvaliteetse, funktsionaalse, turunduslikult läbimõeldud ja optimeeritud veebilehe vastu!
Nb! Tekst on koostatud isiklike kogemuste põhjal!
Mida veel peaksid silmas pidama enne kui hakkad ise veebilehte tegema ja haldama?
Üks oluline aspekt, mida ettevõtluse juures ei tasuks unustada on fookus! Omada selget eesmärki ja plaani ning sellest mitte kõrvale kalduda.
Kas sa hakkasid ettevõtjaks selleks, et äri teha või selleks et veebilehte valmistada?
Võib ju esialgu tunduda tore see koduleht ise valmis teha, kuid kas selle kõrvalt ka kõik teised tähtsad asjad saavad tehtud?
Mees nagu orkester ehk ühemehe firma
Üks suuremaid vigasid, mida ettevõtja teha saab – on proovida kõike ise teha!
Sa oled tegevdirektor, turundusjuht, finantsjuht, müügimees, sotsiaalmeedia spetsialist, personali juht ning lisaks sa teed ise veebilehe ja haldad seda?
Tasuta soovitus: selle asemel, et proovida kõik ise ära teha ja sellega säästa raha – leia igale ametile inimene, kes selles on sinust parem!