Kuidas valida fonti?

Kuidas valida fonti oma projektile?

Uue projekti jaoks õige fondi valimine võib olla põnev, kuid üheaegselt ka suur väljakutse. Õnneks on olemas mõned ajatud reeglid, mida saab fondi valimisel järgida. Niisiis, kuidas valida fonti?

Pole vahet, kas oled otsutanud valida lihtsa ja tagasihoidliku või erksa ja julge stiiliga kujunduse – kõige kindlam on kujunduse juurde kasutada mõnda sarnase iseloomuga fonti.

Fondi valimine ei ole kunagi mingi kindel hulk konkreetseid samme vaid lähtub pigem kujundusprojekti jaoks õige tunde loomisest. Aga läheme asja juurde, kuidas seda siis ikkagi teha?

1. Mõtle isikupärale

Ehkki disainiprojektile fondi valimisel on palju olulisi kaalutlusi, pole miski nii oluline kui isikupära. Valitud kirjatüübid loovad kasutajatele meeleolu ja üldmulje kogu projektist. Mis puutub fonti, siis on siin kaks valikut: 

  • Valida kirjatüüp, mis sobib meeleoluga, mida soovid kujundusega edasi anda. 
  • Valida neutraalne kirjatüüp ja lasta ülejäänud kujundusel projekti isikupära seada.

Pea meeles, et ka fondi variatsioonid – suured tähed, paks kiri, kaldkiri ja isegi tähtede kuju (terav versus voolav) aitavad kõik kirjatüübi isikupärasust muuta.

2. Planeeri fontide paar

On haruldane, kui disainiprojekt viiakse lõpule vaid ühe fondiga. Enamikul projektidel on kasutusel kaks kirjatüüpi – üks suurtele elementidele, näiteks pealkirjad, ja teine ​​põhiteksti jaoks. Või üks sisule ja teine funktsionaalsusele (kui mõelda rakendustele).

Ja isegi kui lõpuks ikkagi kasutad ainult ühte, siis teine font võib olla valitud tuleviku jaoks.

Projekti jaoks õige tunde loomiseks tuleks valida fontide paar, mis töötab hästi koos. Tavaliselt hõlmab see ühte fonti, millel on palju isikupära, ja teist, mis on rohkem neutraalne.

Pane tähele!

Kõige hullem mis saab juhtuda – valid kaks kirjatüüpi, mis ütlevad erinevaid asju. 

Lisaks. Kahe fondi sisumisel võiks täiendavate kujunditega kirjatüüpe kasutada ainult nii, et need juhivad tähelepanu sõnumile, kuid ei konkureeri ise tähelepanu pärast.

3. Vaata loetavust

Kui lihtne on sinu lemmikfonti lugeda?

Kas see vastus kehtib endiselt, kui see font on väike? Suur? Kui pead seda eemalt lugema?

Kui pead tähtede välimuse tõttu tähenduse mõistmiseks aega kulutama, pole see eriti loetav.

Mõnel juhul on dekoratiivse fondi kasutamine (näiteks lühikese pealkirja puhul) vastuvõetav, kuid kui inimesed näevad teksti lugemise nimel vaeva, siis see pole sõnum, mida soovid!

4. Ole ettevaatlik metsikute või trendikate fontide suhtes

Kui sa ei kavanda ühekordset kujundust (näiteks plakatit või sündmuse kutset), võivad trendikad või metsikud fondid tekitada rohkem probleeme, kui need pikemas perspektiivis väärt on.

Enamik disainiprojekte nõuab pikaealisust, seega pigem soovid kirjatüüpe, mis aja jooksul vastu peaksid. Trendikate fondivalikute puhul võib projekt kiiresti aeguda. Metsikud valikud võivad hästi töötada ühe kujunduselemendi jaoks kuid kampaania teisele kujundusele tõlgituna üsna lamedaks jääda.

Kui soovid kujundada midagi trendikamat, uuri kirjatüüpide sidumise kohta tänapäevasel viisil.

5. Vali funktsionaalne font

See ei ole kõige lõbusam näpunäide, kuid see on uskumatult praktiline – vali font, mis on funktsionaalne kõikidel viisidel, kuidas kavatsed seda kasutada.

See tähendab, et valitud fondid peavad töötama võrdselt hästi kõikjal, kus soovid neid kasutada – sealhulgas trükiprojektides, veebiprojektides või digitaalses kirjastamises.

Font peab olema litsentsitud kasutamiseks kõikidel soovitud kasutusviisidel ja töötama kõigis arvutites, mida kujunduse jaoks kasutad.

Mõnikord valitakse selle tehnilise kaalutluse korral mitu fondi komplekti (üks printimiseks ja teine ​​veebi jaoks). Sellisel juhul peaksid need olema võimalikult sarnase väljanägemise ja kujuga. Kuid kuna on nii palju valikuvõimalusi ja mitmekülgsust, muutub see üha harvemaks.

6. Sobita oma bränd ja toon

Kuidas valida fonti mis sobib kindla brändiga?

Kui sul on brändi või stiilijuhend, peaksid igat tüüpi kujundusprojektide jaoks kasutatavad fondid jääma nende juhiste alla.

See hõlmab brändi stiili ja isikupära sobitamist. Võib juhtuda, et ka brändijuhised määravad, milliseid fonte või stiile võid kasutada ja mida mitte.

Kui uurid brändijuhendit, võib ka selguda, et sul on kirjatüüpide lisamiseks vajalik paindlikkus, juhl kui see sobib peamise kaubamärgi fondiga.

Suurim õppetund on kontrollida oma brändi juhiseid enne, kui oled fondi valimisele liiga palju aega kulutanud, et säästa oma aega ja mitte rikkuda oma organisatsiooni eeskirju. (Pikas perspektiivis muudab see protsessi palju lihtsamaks.)

7. Mitmekülgsusega jõuab kaugele

Väga mitmekülgne fontide perekond võib hõlpsasti kirjatüüpide valimist hõlbustada. Miski ei võida fontide superperekonda, kui on vaja oma raha eest kõige rohkem fonte saada. Need fontide kollektsioonid sisaldavad rohkesti valikuid ja stiile ühes kirjastiilis.

Fontide superperekond on kirjatüüpide komplekt. Näiteks sans- ja serif-kujundused või tavalised ja ümardatud variatsioonid, mis on loodud tihedas harmoonias töötamiseks.

Erinevate fondi tüüpide sidumisele kasutatakse superperekondi sageli siis, kui on vaja rohkem visuaalset ühtekuuluvust. UX-i disainerid võivad kasutada superperekonda, et eraldada kasutajaliidese tekst (menüüd, tööriistavihjed) toimetuslikust sisust (pealkirjad, sisutekst), et luua selge hierarhiaga ühtlane toon kogu rakenduses või veebisaidil.

Mõelge oma tüüpprojektide hierarhiale, kui valite fondi perekondi. Kas vajate kaldkriipsu ja rasvaste variantidega mitut paksust, õhukesest ülipaksuni? 

Kui vastus on eitav, ei pruugi sa vajada üldse midagi nii laiaulatuslikku kui superekond. Kuid enamus kujundusi nõuab tähemärgi paindlikkust, kasutades tähemärki ja tähemärgikomplekti, aga ka tavalisi, kaldkirjas ja paksus stiile.

8. Mõtle eelarvele

Projekti fondide valimisel on eelarvel suur tähtsus. Paljud parimad fondid ei ole tasuta! Kas ja kui palju oled sa nõus fontide peale raha kulutama?

Väikeste eelarvete korral võiksid valida mõned näidis kirjatüübid ja seejärel otsida sarnaseid võimalusi (väiksemate peredega), mis oleksid odavamad või tasuta.

Kui kasutad regulaarselt palju erinevaid kirjatüüpe, võib fontide raamatukogu olla hea valik. (Adobe Fonts on osa teie tellimusest, kui oled Creative Cloudi kasutaja ja Google Fonts on tasuta.) Raamatukogu ainus negatiivne külg on see, et fondid on ainult isikliku litsentsiga ja neid ei saa kliendi jaoks pakendada.

9. Loo kõrge kontrastsus

Fontide tõhusa kasutamise trikk on keskenduda suure kontrastsusega võimalustele. Kui sa ei soovi sarnaseid fonte valida, vali fondid mis on dramaatiliselt erinevad, näiteks serif ja sans serif-kombinatsioon või õhuke ja ülipaks.

Mõelda tuleb kindlasti ka oma fondi valiku ja kujunduse lõuendi vahelisele kontrastile. Kas fondi valik on taustal nägemiseks piisavalt jõuline? Kas see töötab piltide või videoelementidega eristudes? Kas see sobib teie värvivalikutega?

Kõik need elemendid loovad piisavalt kontrasti, et tagada fontide loetavus ja seada projekti jaoks õige toon. Pole harvad juhud, kui kõik kujundustükid kokku pannes selgub, et tuleb fondi kaalu pisut suurendada, et tagada piisav kontrast.

Valikutega mängimine ja reaalses keskkonnas katsetamine aitab tuvastada, kas kontrastsus on piisavalt kõrge, et luua optimaalne loetavus ja kujundusele sobiv meeleolu.

10. Riku reegleid (aeg-ajalt)

Mis kasu on disainireeglist, kui sa ei saa neid aeg-ajalt rikkuda? Mõnikord näed fontide kombinatsiooni, mis näeb välja hämmastav, kuid rikub kõiki kujundusreegleid.

Vähesel kasutamisel on see aksepteeritav. Aga ainult aeg-ajalt. Kuni projekt töötab kliendi ja vaatajaskonna jaoks, võib ebatraditsiooniline fondi valik olla väga efektiivne.

Järeldus

Parim osa fontide sobitamise õppimisel on selle pakutav loomevõimalus. Kirjatüüpide segamine ja sobitamine võib olla väga lõbus ja aidata projektidele elu sisse tuua.

Õigete fondide valimine on palju nagu mustvalgena visandatud projektile värvi lisamine – isiksus ja stiil saavad lõpuks esile tõusta!

Üks hea veebileht, millelt leiab palju huvitavaid fonte:
https://www.1001fonts.com/

Kui jäi ikkagi segaseks, kuidas valida fonti,

Võta meiega ühendust!
http://veebsait.ee/kontakt

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga