Oled äsja alustanud ettevõtte omanik ja mõtled, kas üldse vajad veebilehte? Või milleks sa seda vajad? Säästan natuke aega ja asun kohe asja kallale – Sul on seda vaja! Hea küll, mitte ükskõik millist veebilehte! Sul on vaja professionaalselt kujundatud, müügile suunatud ja kaubamärki eristavat veebilehte, et kasvatada oma äri!
Põhjus on väga lihtne!
Tarbijate käitumine muutub aja jooksul, et kohaneda moodsa tehnoloogiaga, ja tarbijate käitumine on muutunud, et kohaneda digitaalajastuga. Ma toon ühe näite – kollased lehed.
Telefon oli 1800-ndate aastate lõpul häiriv uus tehnoloogia ja muutis tarbijate äritegevust. Aga, kuna üha enam leibkondi hakkas telefonikataloogi kasutama kohalike toodete ja teenuste leidmiseks, mõistsid ettevõtete omanikud, et selles reklaamimine on nutikas panus.
1930. aastateks oli kollastel lehtedel reklaamimine enamiku ettevõtete jaoks tavapärane töökord. See oli täiesti mõistlik – enamik leibkondi kasutas kataloogi igapäevaselt.
Siis saabus internet ja algas uus häire ärilises olukorras: digitaalne ümberkujundamine. Kuna üha enam tarbijaid mõistis, et nad leiavad veebist kiiremini ja tõhusamalt kui telefoniraamatust vajamineva, eemaldus käitumine trükitud kataloogi kasutamisest.
Sa vajad oma ettevõttele veebilehte ja pole vahet, mis valdkonnas sa tegutsed!
Toon sinuni 8 veenvat põhjust, miks vajad oma ettevõttele veebilehte.
1 – Suur osa tarbijatest isegi ei kaalu ettevõtet, millel ei ole veebilehte. Veebileht on digitaalajastul sinu ettevõtte kõige suurem vara. Inimesed veedavad keskmisel 4-6 tundi oma vabast ajast internetis surfates, enamasti mobiilseadmetega. Tarbijad eeldavad, et ettevõttel on veebileht! Ettevõtet, millel puudub veebileht, peetakse vähem professionaalsemaks.
2 – Tarbijad otsivad sind internetist. Alustava ettevõttena on sinu üheks peamiseks eesmärgiks olla seal, kus on tarbijad. Ja lisaks peab sinu veebileht olema ka otsingumootorites leitav! Usu või mitte, Google’is tehakse päevas miljardeid otsinguid ja just praegu on keegi veebis ja otsib täpselt teie teenust. Koguni 97% inimestest otsib internetist ka kohalikke ettevõtteid.
3 – Suur osa tarbijatest otsib veebilehti spetsiaalselt selleks, et leida kindlat teenust ja sooritada tehing. Tarbijad võrdlevad keskmiselt kolme ettevõtet, enne kui sooritavad tehingu.
4 – Kõik valdkonnad on mõjutatud digitaalajastust. Ei ole vahet, kas sinu äri on inimeselt inimesele või ettevõttelt ettevõttele, kas tegeled tootmise või müümisega. 75% ostjatest väidavad, et veebisisu mõjutas nende ostu sooritamist. 62% ostjatest väidavad, et sooritasid tehingu tuginedes ainuüksi veebisisule.
5 – 75% tarbijatest tunnistab, et nende hinnang ettevõtte usaldusväärsuse kohta kujunes külastades ettevõtte veebilehte. Inimesed suurema tõenäosusega seovade end ettevõttega, mida nad usaldavad, ja veebileht on esimene koht, kus saab kontrollida tunnustusi, hinnanguid või auhindu.
6 – Läbi veebilehe saad vastata tarbijate küsimustele. Inimesed külastavad sinu veebilehte ka siis, kui nad tahavad midagi teada. Me elame ajastul, kus kliendid ootavad vastuseid viivitamatult. Lisaks peaksid suutma vastata kolmele küsimusele kolme sekundi jooksul pärast teie veebisaidile maandumist – Kes sa oled, mida sa pakud ja kuidas saab sinuga kontakteeruda.
7 – Veebileht aitab alistada sinu valdkonna tugevamaid konkurente. Hästi disainitud ja otsingumootoritele optimeeritud veebileht on parim võimalus suurte ja rahakate konkurentide alistamiseks.
8 – Sotsiaalmeedia osatähtsus on kahanemas – Facebooki ja teised on muutnud oma platformi selliselt, et sisu orgaaniliselt ei jõua enam kaugele ja sisu levitamiseks on vaja selle eest maksta. Seega parim viis sisu levitamiseks on läbi sinu enda veebilehe.
Kõige tüüpilisemad eksiarvamused, miks osad ettevõtted ei soovi omale veebilehte
1 – Ettevõte on liiga väike ja puudub eelarve veebilehe jaoks. Tegelikult, veebileht on sinu ettevõtte number üks turundusvara. Peaksid mõtlemata hoopis, kui palju sul jääb teenimata ainuüksi selle pärast, et sul ei ole veebilehte! See veebileht ei pea olema hirmkallis, kuid see peab olema olemas ja olema leitav ka otsingumootorite poolt. Ja veebilehe kaudu klientide leidmine on kordades odavam, kui välireklaamid, reklaam ajalehes, teles või raadios.
2 – Ettevõttel on piisavalt tööd ja veebilehte ei ole vaja. Veebileht ei ole ainuüksi klientide saamiseks! Veebilehe kaudu on võimalik protsesse automatiseerida, lihtsustada, püsikulusid kokku tõmmata. Veebilehe kaudu on võimalik kasvatada ettevõtte tuntust kaugemale kohalikust kogukonnast. Rohkem tuntust tähendab, et saad oma toote või teenuse eest paremat hinda küsida. Parem hind tähendab vähem tööd või rohkem raha.
3 – Mul on olemas “kutt”, kes teeb ettevõttele veebilehe tasuta. See on väga paha idee, kui just see “kutt” ei ole professionaalne veebiarendaja? Kas kujutaksid ette, et sinu elektrijuhtmeid või veetorustikku tuleb paigaldama mingi suvaline “kutt”, kes oskab? Veebileht peab olema kiire, SEO optimeeritud, professionaalselt disainitud, turunduslikult läbimõeldud.